9 Ocak 2010 Cumartesi

Doğal Renklendirilmiş Ayva Tatlısı ve Süt Kreması Hazırlanışı

   Gıda boyası ve krem şanti kullanımına alternatif niteliğinde olan bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim. Bloga "krem şanti yerine ne kullanabilirim" araması ile çok sayıda giriş olduğunu gördüm ve yararlı olacağını düşünüyorum. Mevsimi geçmeden ayva tatlısını da yapmak istedim ve dün akşamdan işe başladım. Daha önce yaptığım ayva tatlısında ayvaların içi uzun pişme süresine rağmen sert kalmıştı (tarife göre tencerede sadece 10 dakika pişirip sonra 45 dk fırınlamıştım). Bu sefer ayvaları akşamdan soyup şekere yatırdım, ertesi gün pişirdim ve 9-10 dakika fırınladım, yumuşamış oldukları için çok kolay piştiler, gerçi bu sefer kullandığım ayva da diğerine göre biraz yumuşaktı.

    Bu tatlımın farklı bir diğer özelliği, sevgili Cahide ablanın fikrinden esinlenerek renklendirmek için hibiskus kullanmam oldu. Sonuç gayet güzel, pişerken yayılan enfes kokuları hiç saymıyorum bile:) Miktarları göz kararı olarak uyguladım ama yaklaşık olarak şunları kullandım:
-3 adet ayva
-8-9 parça hibiskus
-9-10 tane karanfil
-her yarım ayva için 2 kaşık kadar olmak üzere 10-12 kaşık kadar toz şeker (daha az veya daha çok tatlı seviyorsanız miktarları değiştirin)
-1 buçuk su bardağı kadar su
  Hazırlanışı:
  Ayvaları bir gece önceden soyup pişireceğiniz tencereye oyuk kısmı üstte kalacak şekilde koyup toz şekeri üzerine serpip kapatıp bekletin. (Çekirdekleri ve kabukları atmayın). Ertesi gün ayvaların etrafına ayva kabuklarını (ben dalgınlıkla kabukları attım bu sefer, ama çekirdekler yeterli oldu), ayva çekirdeklerini serpiştirin, hibiskus ve karanfili ayvaların da üzerine gelecek şekilde dağıtın. Ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Pişirinken arada ayvaları döndürüp jöleleşmeye başlayan şerbetinden üzerine kaşıkla dökün. Pişme işlemi tamamlanınca ayvaları fırına vereceğiniz kaba alın ve şerbeti üzerine ve altına yayın. 180 derece ısınmış fırında 9-10 dakika kadar hafif fırınlayın, çok kalmasın. Sonra fırından alıp soğumaya bırakın.

   Soğuyunca ortasına kırılmış ceviz ve kaymak veya krema koyun. Ben çırpılmış süt kreması kullandım. Biraz pudra şekeri ilavesiyle çok güzel kaymak tadında bir krema oldu. Yapılışını sizler için fotoğraflamaya çalıştım. Süt kremasını çırpıp kıvama gelinceye kadar pudra şekeri ilave ederseniz krem şanti yerine kullanabileceğiniz çok güzel bir pasta kreması elde edebilirsiniz. Bazı püf noktalarına uyarak krema torbası ile şekil vererek de kullanabilirsiniz gayet başarılı oluyor. Kısaca anlatırsak:

1) Krem şanti gibi iyi şekil verilebilir bir krema yapmak istiyorsak öncelikle kullanacağımız karıştırma kabını, mikserimizin karıştırıcı uçlarını ve süt kremasını buzlukta/dondurucuda yarım saat kadar bekletip iyice soğutmamız gerekir. Süt kremasını açtığınızda sütten koyu, yoğurttan sulu bir kıvamdadır. Soğumuş olan karıştırma kabınıza alın, soğuk mikser uçları ile çırpmaya başlayın. 1 dakika karıştırmadan sonra kremanızda sadece fotoğraftaki gibi köpürme olacaktır.
2) Önce yavaş sonra yüksek hızla çırpın. Yaklaşık 4-5 dakikalık çırpaman sonra görünüm 2. fotoğraftaki gibi olacaktır, yani kremanız katılaşmaya başlıyor. Tatlandırmak için pudra şekerini ve isterseniz vanilyayı bu katılaşmaya başladığı sırada eklemeye başlamalısınız.
3) Bir yemek kaşığı ile azar azar pudra şekerini ekleyip çırpmaya devam edin. Krema kendini sıkacak ve sivri uçlar vermeye başlayacaktır. Ben kaymağımsı olması ve çok tatlı olmasını istemediğim için 6 kaşık kadar pudra şekeri kullandım, kıvamı da bu yüzden çok koyu olmadı. Siz tadına ve kıvamına bakarak eklemeye devam edin. Bir küçük kutu krema için en fazla 9 kaşık pudra şekeri yeterli olacaktır. Şeker miktarı fazla gibi görünebilir, kremanın çırptıkça hacmi yaklaşık 3 katına çıkıyor, yani o oranda şeker isteyecektir, yine de tadına ve kıvamına bakarak ekleyin.
4) 8-9 dakikalık çırpma işleminizin sonunda krema artık katılaşmış ve mikserin uçlarından düşmeyen bir kıvama gelmiş olacaktır. Şekillendirme ve pasta sıvama için kullanacaksanız çırptıktan sonra bir müddet buzlukta bekletin. Çünkü çırpma esnasında da krema ısınır ve katı formunu sıcakta uzun süre koruyamaz. Buzlukta beklettikten sonra krema torbasına doldurup kullanabilirsiniz.
Krem şanti yerine kullanabileceğiniz bir diğer alternatif burada.
 Ayvaların rengi ilk pişirmede çok koyu olmuyor, durdukça rengi koyulaşıyor. Ve artan jöleyi servis ederken kullanmanızı kesinlikle öneririm çok hoş bir rengi ve tadı oluyor. Hatta saklayıp kırmızı meyvelerle yaptığınız tartlarınızın üzerini süslemek için tart jölesi yerine de kullanabilirsiniz. Beyaz jöle isterseniz Cahide ablanın ev yapımı ayva jölesi tarifini ayva mevsiminde iken yapmanızı tavsiye ederim.
Ayvaların tencerede pişme aşamasından sonraki görüntüsü ve pişiriken oluşan jölesine zoom için:)
   
 Bir de bugün denediğim yine Cahide abla'nın bulgur kebabı isimli Malatya köftesini kesinlikle tavsiye ederim, çok lezzetli, çok beğeni toplayan bir yemek oldu.
 Artık ders başına geçmem gerek :) Sağlıkla, afiyetle kalın....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails