26 Ocak 2010 Salı

Pazılı Lazanya


  Geçenlerde Cahide ablada pazılı makarna görünce, bizim evde sadece yumurtalı veya yumurtasız kavurma şeklinde yenilen bu sebze için çok güzel bir alternatif olduğunu düşünüp manavdan bir bağ pazı almıştım. Bugün o tarifi yapmayı düşünürken babam iki kutu lazanyayla gelip "Mantarlı makarnan çok güzel olmuştu, hadi bundan da yap" deyince, lazanya ve pazıyı birleştirsem ne olur ki diye düşündüm :)
  Yapıp tadına baktıktan sonra iyi ki yapmışım dedim, lazanyayı hep kıymalı yapardım, bu halini daha çok sevdim bile diyebilirim. Göz kararı yaptım aslında ama yaklaşık olarak yazayım.
Malzemeler:
-1 bağ pazı
-2 orta boy kuru soğan
-1 su bardağı kadar toz veya rendelenmiş peynir (bizim köy peyniri dediğimiz, Trabzon'dan gelen çökeleğe benzer peynirden kullandım)
-Kavurmak için 3 yemek kaşığı kadar zeytinyağı
-tuz, karabiber, pulbiber (1'er tatlı kaşığı)
Beşamel sos için:
-2 yemek kaşığı tereyağı
-4 yemek kaşığı kadar un (azar azar ekleyin, topaklanır fazla gelirse eklemeyi kesin)
-3 su bardağı kadar süt (ayrandan biraz daha koyu kıvamda olacak, lazanyayı yumuşatması için normal beşamel sostan biraz daha sıvı olmalı)
-tuz, 1 tatlı kaşığı karabiber
Ayrıca:
-15 yaprak lazanya (sayı pişirme kabınızın büyüklüğüne göre değişebilir, Barilla lasagne kullandım)
-Üzeri için rende kaşar peyniri (ben peyniri rendelemeye üşendiğim için dilimlenmiş kaşar koydum ama rendelenmiş ile daha güzel oluyor )

Hazırlanışı:
-Zeytinyağında doğranmış soğanları kavurun. Yıkanıp ince ince doğranmış pazıyı soğana ekleyip biraz daha kavurun. Suyunu iyice çekmesin biraz sulu kalsın, diriliğini çok fazla kaybetmeden ocaktan alıp peyniri ekleyin ve kaşıkla karıştırın.
-Aynı anda beşamel sosu da hazırlayın. Tereyağını eritip çırpma teli ile karıştırarak unu ekleyip kısa bir süre kavurun. Un topak topak olursa sütü eklediğinizde de çözülmez, tereyağının içinde erimiş sıvı bir un kütlesi olması gerekir. Karıştırmaya devam ederek sütü azar azar ekleyin. Göz göz olana dek karıştırarak pişirin. Soğumaya başladıkça katılaşacağını da hesaba katarak çok koyu kıvamlı olmayan sosunuzu hazırlayın.
-Beşamel sos ve pazılar sıcakken yemeğimizi hazırlayacağız ki lazanyalar yumuşasın, çünkü lazanyaları haşlamadan kullanacağız.
-Fırını 180 dereceye getirin. Yemeği yapacağınız kabın en altına bir kepçe beşamel sostan yayıp bir kat lazanya serin. Lazanyanın üzerine pazılı karışımdan ince bir kat olacak şekilde eşit olarak yayın. Onun üzerine tekrar bir kepçe kadar beşamel sostan dökün. Tekrar lazanya koyarak pazılı harç bitene kadar bu sırayla işlemleri tekrar edin. En üste bir kat lazanya serip sadece beşamel sosun kalanını dökün. Üzerine rendelenmiş kaşar peyniri serpiştirip fırına verin. Kaşarlar kızarana kadar pişirin.

 Kısa sürede hazırlanan ve çok lezzetli olan bu yemeği kesinlikle tavsiye ederim. Deneyeceklere afiyet olsun :)
***Fotoğrafları tıklayarak büyütebilirsiniz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails