25 Ocak 2010 Pazartesi

Zencefilli Kurabiyeler Ve Doğal Renklendirme Çalışmaları -Gingerbreadmen Cookies-


  Cumartesi günü kardeşim Hilâl'le birlikte zencefilli kurabiye adamlar yaptık. yabancıların gingerbreadmen cookies ismini verdikleri çok yaygın ve sevilen bir yiyecek olan bu kurabiyeleri bol baharlı tadından ötürü bizimkiler pek sevemediler ama bence fena değillerdi. Kardeşimin kurabiyeler üzerindeki sürrealist çalışmalarıyla o kadar eğlendik ki, sonunda iki tepsi kurabiyeden normale yakın olanlardan sadece birkaç tane yaptığımızı farkettik :)


Buradaki tariften bir uyarlama yaptım. Değiştirerek uyguladığım malzemeler:
-250 gram tereyağı
-1,5 bardak pudra şekeri
-Çay kaşığının ucuyla tuz
-1/2 tatlı kaşığı karanfil*
-1/2 tatlı kaşığı kakule**
-1/2 tatlı kaşığı vanilya
-1,5 tatlı kaşığı zencefil
-1 tatlı kaşığı tarçın
-1 büyük yumurta
-2 yemek kaşığı pekmez***
-Aldığı kadar un (4 bardak kadar kullandım)
*Karanfilleri önce altı düz bir bardakla poşet içerisinde biraz kırdım sonra karabiber değirmeninde öğüttüm.
**Kakulenin içindeki tohumları çıkarıp öğüttüm. Asıl tarifte muskat cevizi kullanılıyor ancak bende olmadığı için kakule kullanmak istedim.
***Tarifin aslında şeker kamışından yapılan bir tür pekmez kullanılıyor ve miktarı daha fazla, ben bu şekilde değiştirdim.
Hazırlanışı:
-Oda sıcaklığındaki tereyağı ile pudra şekerini kremalaşana kadar karıştırın. Yumurta ve pekmezi ekleyerek karıştırın. Bir kaba elediğiniz kuru malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur yoğurun. Hamuru ikiye bölerek poşetleyin ve 2 saat kadar buzdolabında saklayın (ben bir gece bıraktım). Sonra hamur biraz yumuşayana kadar oda sıcaklığında bekletin, biraz yoğurduktan sonra merdane ile açın ve kalıplarla şekiller çıkarın. 175 dereceye ısıtılmış fırında 7-8 dakika çok kızartmadan pişirin.


Kaplama olarak royal icing yaptım. Kaplamayı hazırladıktan sonra baharatlarla renklendirdiklerimin sıvı halde iken tadına baktığımda hiç hoşuma gitmemişti. Ama iyice kuruyunca tat fazla belli olmuyordu.
Royal icing:
-1 yumurta akıyla 1 su bardağı pudra şekerini mikserle çırpıp 5-6 damla limon suyu damlatın. Akışkan olması sizi endişelendirmesin, kurabiyelere sürüp birkaç saat bekletikten sonra kalın bir tabaka dahi sürmüş olsanız tamamen kuruyor.

  Renklendirme için baharatları ve kahverengi için kakao kullandım. Ama beyaz kaplama rengi o kadar açıyor ki bana fazla gelen bir miktarda baharat ekleyene kadar renklenme olmadı.
-Sarı renk: Zerdeçal
-Kahverengi: Kakao
-Pembe: Hibiskusun üzerine kaynar su ekleyip biraz bekletip süzdüm ve suyunu bir cezvede bir miktar kaynattım ve bu şekilde renk verene kadar beyaz kaplamaya ekledim, pudraşekeri ekleyerek kıvamını biraz koyulaştırdım.
-Yeşil: Aslında Matcha çayı kullanacaktım ancak Mısır çarşısında bulamadım, onun yerine bir dükkanda yeşil baharatlardan birleştirilerek oluşturulmuş bir toz karışım kullandım, nanemsi bir tadı ve kokusu oldu :)

  Hilâl'in Edward tasviri 15 dakika gülmemize neden oldu :) Babamsa "Peki bunlardan hangisini yiyebileceğiz?" diye sorarak günün sözünü söylemiş oldu. Renklerde istediğim keskinliği ve başarıyı tutturamamış olsam da süsleme kısmı çok eğlenceliydi.
   Biz bu kurabiyelerden sonra; fındıklı, marmelatlı, kakaolu, hindistan cevizli, yani daha bizden, daha tanıdık, daha sıcak kurabiyeleri daha çok sevdiğimizi anladık. Biraz da vakit aldığı için, belki misafirlerimiz olduğu zaman bir hoşluk olması için tekrar denerim ama ben geleneksel kurabiyelerimizden yapmaya devam edeceğim.
***Fotoğrafları üzerlerine tıklayarak büyük boyutlarıyla görebilirsiniz.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails