29 Ocak 2010 Cuma

Nemli Kakaolu Kek (Brownie)

   Lazanyadan sıkıldığınızı biliyorum :) Bugün nihayet sınavlarım bitti, ben de kendime biraz vakit ayırmaya karar verdim ama şu lazanyayı da bir değiştireyim dedim:) Tarifi koyup şimdilik hemen kaçıyorum, uzun zamandır "ertesi gün sınav var" stresi olmadan geçireceğim ilk akşam.. En çok uyumak istiyorum :)
Tarif portakalağacı'ndan.
   Bu keke brownie denmesinden ben de pek hoşlanmıyorum o yüzden nemli kakaolu kek dedim ama yabancıların brownie'si işte:)
   Çok çok çok uzun zaman önce, daha kek yapmayı bilmezken:) bu tarifi yapmaya çalıştığımda facia olmuştu. Geçenlerde bu uzun aradan sonra tekrar denedim..Ve sonuç süper :) Hemen tükendi, çok beğenildi, tavsiye edilir:) Aynen kopyalıyorum:
Kullanılan su bardağı 236ml'liktir.
Malzemeler
  • 1 su bardağı eritilmiş tereyağı
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 tatlı kaşığı vanilya
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 2/3 su bardağı kakao
  • yarım tatlı kaşığı kabartma tozu
  • yarım tatlı kaşığı tuz
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz/fındık/antep fıstığı
Hazırlanması:
  1. Fırını 175C'ye getirin. 23-24cmlik kek kalıbını yağlayın.
  2. Yağ, şeker ve vanilyayı çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyip iyice karıştırın. Un, kakao, kabartma tozu ve tuzu ayrı bir yerde karıştırın. Yavaş yavaş yumurtalı karışıma ilave edip karışımın özleşmesini sağlayın. Fındıkları ilave edip karışımı kalıba dökün. Fırında 20-25 dakika pişirin.  Kalıptan çıkarmadan telin üzerinde tamamen soğutun. Soğuyunca servis tabağına alın. Dilerseniz çilek ve antep fıstığı ile süsleyip dondurma eşliğinde servis yapın.
   Sağlıklı keyifli kalın, Handenur dinlenmeye gider....:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails