12 Ocak 2010 Salı

Boya Değil, Salça ! :) - Tuzlu Salçalı Renkli Kurabiye


   Cahide abla gıda renklendirmede kullanmak için pancar suyundan ev yapımı kırmızı gıda boyası yapınca, ve hele de sayfasındaki Jibek'in o doğal renklendirilmiş birbirinden güzel kurabiyelerini görünce benim de uzun zaman önce yaptığım bu kurabiyeleri yayınlama zamanım geldi diye düşündüm :)
   Şu sıralar doğal renklendirme denemelerimiz yoğunlukta, gerçi olmazsa olmaz şeyler değil bunlar ama insan etrafta rengarenk gördükçe yapmak istemiyor da değil :) Aslında çocukların hazır atıştırmalıklara yönelmesini engellemek için çok güzel eğlenceli ve sağlıklı alternatifler olması bakımından iyi paylaşımlar olduğunu düşünüyorum.
  Bu tuzlu kurabiye de görenlerden ve tadanlardan çok övgüler alan bir tat oldu. Yapım aşamasında büyük emeği geçen Serpil kuzene de buradan teşekkürlerimi iletiyorum:) Tarifimizi Ufuk Mutfakta blogundan alarak uyguladık, buraya da aynı şekilde kopyalıyorum:
Malzemeler:
*125 gr oda sıcaklığında tereyağı
*1 kahve fincanı yoğurt
*1 kahve fincanı sıvıyağ
*1 yumurta
*1 yemek kaşığı sirke
*1 çay kaşığı tuz
*550 gr un  (aldığı kadar)
*2 çorba kaşığı salça
*2 çorba kaşığı susam (ben eklemedim)



Hazırlanışı:
1.Salça ve susam hariç tüm malzemeyi güzelce yoğurun.
2.Hazırladığınız hamuru iki eşit parçaya bölün.
3.Parçalardan birine salça, diğerine susam katarak, her iki parçayı da yoğurun.
4.Parçalardan birini tezgahta, merdane dikdörtgen şekilde açın. Diğer parçayı da aynı şekilde açıp üstüne yerleştirin ve rulo şeklinde sarın ve 15 dk buzdolabında beklettikten sonra 1 cm kalınlığında dilimleyin. (Ben buzdolabında beklettikten sonra iyi kesilebilecek şekilde soğumamıştı, sonra buzluk kısmında yarım saate yakın bekletip keskin bir bıçakla kestim)
5.Dilimleri elinizle tam yuvarlak şekile getirip, önceden ısıtılmış fırında çok kızarmasına müsaade etmeden pişirin.



  İki ölçü yaptığımız bu kurabiyenin birinci tepsisi daha pişkince oldu ve bu haliyle kraker tadındaydı (hatta evdekiler Çizi krakere çok benzediğini söylediler), ama fırında daha az tuttuklarımızın da renkleri oldukça canlı olarak çıktılar ve onların da tadı çok güzeldi sadece biraz daha yumuşak bir dokudaydı. Birde hamurun bir kısmını buzlukta bir gece bırakıp ertesi gün çıkarıp kesip tepsiye dizip pişirdim, kesmesi çok daha kolay ve başarılı oldu.


   Sağlıklı ve eğlenceli yeni denemelerle bir arada olmak dileğiyle...:)


İlgili konular:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails