7 Ocak 2010 Perşembe

Mantarlı Ispanak Salatası


   Yemek blogu maksatlı başlamasam da, mutfakla çok haşır neşir olduğum ve yaptıklarımı da dayanamayıp fotoğrafladığım için, e tabi dayanamayıp yayınlıyorum :) Acaba yayınlamasam mı diye düşünürken çevreden gelen ısrar ve desteklemelerle işte bir tarifim daha burada :)
   Ispanak, çiğ mi ? diyerek önce önyargılı yaklaştığım bu salata, bir kere denedikten sonra vazgeçilmezim oldu. Çok lezzetli bir salata olduğunu garanti ederim. Ölçüler aslında el ayarı, ama yaklaşık olarak şunları kullandım:
Malzemeler:
-1 demet veya yarım kilogram kadar ıspanağın yaprak kısımları
-7-8 tane orta boy mantar
-1 büyük kase yoğurt
-1 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 yemek kaşığı ev yapımı mayonez (kendi uyguladığım tarifi yapılışıyla daha sonra vereceğim)
-tuz, karabiber, pulbiber, fesleğen, kekik, üstüne toz tatlı biber
-1 tatlı kaşığı zeytinyağı da mantarları sotelemek için
Hazırlanışı:
-Ispanakları ayıklayıp bol suda yıkayın, ben büyük bir kapta 2 kaşık kadar elma sirkesi de ekleyerek en az yarım saat bekletip sonra suyu berraklaşana kadar yıkıyorum.
-Mantarları küçük bir kaptaki su içerisinde ovalayarak yıkayıp sularının süzülmesini bekliyorum.
-Ispanaklar kuruyunca elimizle iri iri kırarak veya bıçakla irice keserek salata tabağımıza alalım. Üzerine biraz tuz serpip hafif karıştıralım, yoksa çok tuzsuz kalıyor.
-Mantarları ince dilimleyip 1 tatlı kaşığı zeytinyağında kızgın teflon tavada soteleyelim. renkleri dönünce tuz ve baharatlardan yarımşar çay kaşığı kadar koyup biraz daha kavurup soğumaya bırakalım.
-Yoğurdu iyice çırpıp 1 kaşık zeytinyağı ve mayonez ekleyelim. Mayonezsiz de yapabilirsiniz, bu halde yağ miktarını biraz daha arttırın. İyice çırpalım.
-Ispanakların üzerine yoğurdu yayalım.
-Soğuyan mantarları yoğurdun üzerine serpelim. En son üzerine tatlı toz biber serpelim.

  Ben bu (mayonezi saymazsak:) ) sağlıklı denebilecek salatayı sigara böreği ile yiyerek dengeledim :):) Ama güzel bir ikili oluyor, tavsiye ederim :)
  Deneyeceklere afiyet olsun, keyifli kalın..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails