1 Ocak 2010 Cuma

Aşure, Adettendir :)

   Aşure gününde/Muharrem ayında aşure pişirmenin bir ibadetmişçesine yapılmasını tasvip etmesem de, anneannemin deyişiyle "bir kokutmak gerekir" :). Ülkemizin sevdiğim adetlerindendir aşure pişirilip dağıtılması, tatile de denk gelince yapayım dedim o yüzden ben de dün birkaç saatimi aşure pişirmeye ayırdım. Aslında bunun diğer önemli nedeni tatlıya çok düşkün olmam ve hazır olarak aşure heryerden alıp yiyememem. Tarifini hepiniz biliyorsunuz, ben de nacizane kendi aşuremi sizlerle paylaşmak istedim:

  Babama sipariş ettiğim narlar geç saatte gelince en son eklemek zorunda kaldık, ben de onlar gelene kadar kompozisyondaki "kırmızı" eksikliğini telafi etmek için biraz yaban mersinini sıcak suda 20 dk bekletip süzdürüp üzerine serpiştirdim. Hem de dışarıda satılanların üzerine konulan kiraz şekerlemesi gibi oldular, ama temiz ve boyasızından :)
  Bu arada kendimi sürekli mutfakta birşeyler yaparken buluyorum, artık mutfaktan çıkıp çalışma masamın başına geçmem gerekiyor, biri bana bunu sık sık hatılatmalı :)


  Allah evlerimize bereket versin, Muharremin kalan günlerini iyi değerlendirebilmek ümidiyle, afiyette kalın efendim...


***Rumma'nın balkonundan çektiği ebemkuşağı fotoğrafını çok kıskandım :) ben de dün terasımızdan bir gün batımı fotoğrafı çektim, tam akşam ezanı okunurken işte gökyüzümüz böyle oluyor...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails