19 Ocak 2010 Salı

Kremasız Kremalı Makarna :)

  dimenhidrinat...klorpropamid...omeprazol...ranitidin...gliburid...klomifen.......................
Bugünlerde bunlarla yatıp kalkıyorum, o yüzden benden düzgün bir başlık beklenemezdi. Görünce bu ne ola ki dediniz biliyorum ama mazeretim var işte :) Aslında sınavdan sonrasına kadar eklemeyeyim birşeyler diyordum ama yatmadan önce aklıma geçenlerde yaptığım bu makarna düştü. Kısaca bunu yazayım istedim en azından.
  Kardeşimle kremalı mantarlı makarnayı çok severiz. Ama evde mantar olup da kremanın olmadığı zamanlar gelen kremalı mantarlı makarna krizini çözüme ulaştırmak için zamanla bir tarif geliştirdim. Bu makarnada krema yok ama aynen kremalı makarna lezzetinde oluyor. Krema konusunda şüpheye düşen veya bulamayanlar için güzel bir alternatif. İşte bu yüzden adı kremasız kremalı makarna :)
  Makarnanın haşlama suyunu kullanıyoruz, böylece makarnanın haşlanırken suyuna geçmiş olan besleyici özelliklerinden de faydalanıyoruz. Bir özelliği de son yaptığımda kaynama suyuna eklediğim zerdeçaldan ötürü çok hoş sarı renkli bir makarna olmuş olması.

Malzemeler:
-1 paket makarna (1 kutu barilla tagliatelle kullandım)
-1 tatlı kaşığı zerdeçal
-tuz, su, bir kaşık zeytinyağı
Sosu için:
-yarım su bardağı süt
-1 bardak makarnanın haşlama suyundan
-250 gram kadar mantar (10-13 tane)
-tuz ve baharatlar (özellikle fesleğen ve kekik, pulbiber, az karabiber -çok olunca karartıyor-)
-1 bardak kadar rendelenmiş kaşar peyniri
-2 kaşık kadar zeytinyağı

Hazırlanışı:
-Makarna için suyu kaynatın, tuz ve yağı ekleyin, kaynayınca makarnaları atın. Biraz yumuşayınca zerdeçalı ekleyin.
-Makarna pişince suyundan 1 bardak ayırarak süzün. Makarnanın üzerinden su geçirmeyin.
-Makarna haşlanırken sosu (mantarları doğrama işlemini) hazırlamaya başlamalısınız çünkü makarna sıcakken sosa katacağız.
-Mantarları yıkayıp süzdürüp doğrayın. Teflon tencereye 2 kaşık zeytinyağını koyup kızınca mantarları kavurmaya başlayın. Hafif rengi dönünce baharatları ekleyin (hepsinden 1'er tatlı kaşığı koydum).
-Makarnadan ayırdığınız suya yarım bardak sütü ekleyin ve bunu tenceredeki mantarların üzerine dökün. Birkaç dakika karıştırarak kaynattıktan sonra kaşar peynirini ekleyin ve eriyene kadar karıştırın. Peynir de eriyince hemen henüz sıcak olan makarnayı sosa ekleyip karıştırın (makarnanın soğumasına izin verirseniz birbirine yapışıp kütle halinde kalır).
-Merak etmeyin makarna sosu çok güzel içine çekiyor, güzelce karıştırın. İsterseniz haşlarken hafifçe diri bırakıp bu aşamada biraz daha pişirin.
-Üzerine rende kaşar veya parmesan serperek servis yapın.

Ev halkının favori ilan ettiği yemeklerimden birini sizlerle gecenin bu vaktinde paylaşmış olmaktan çok mutluyum :) Çocukların sevdiği rengi ve tadıyla evde gerçekten güzel bir ana yemek bile olabiliyor bu makarna. Pratik, doyurucu ve lezzetli, sunumu da kolay oluyor, e daha ne olsun değil mi :)
 Hepinize iyi geceler diliyorum...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails