24 Şubat 2010 Çarşamba

Hangi Kahve? Ve Afia'dan 3'ü Bir Arada

   Bir önceki yazımın üzerinden neredeyse bir hafta geçti. Bu sürede yakınlarımızın rahatsızlıklarını duyup üzüldük ama sonra dua ve tevekkül ile yeniden toparlandık çok şükür. İyi dileklerini ve dualarını eksik etmeyen tüm arkadaşlarımızdan Allah razı olsun, çok sağolun..
   Bu arada 1 seneye yakındır saç dökülmesinden muzdarip olduğum için sonunda cildiyeye gitmeye karar verdim ve geçen hafta muayene oldum. Doktor kan tahlili istedi ve önceden beri her tahlilimde çıkan demir eksikliği bu tahlilimde de kendini gösterdi. Saç dökülmesine demir, biotin, çinko, folik asit vb temel maddelerinin eksikliği de neden olabiliyormuş. Eğer sizin de ciddi boyutta saç dökülmesi probleminiz varsa cildiyeye gitmenizi ve doktorun vereceği tahlilleri yaptırmanızı öneririm.
*Demir eksikliğinin tedavisi için aldığım ilacın bir özelliğini de ilgilendiğimiz alana girdiğinden burada paylaşmadan geçmek istemedim. Mail yoluyla gelen sorulara da bir cevap niteliğinde olabilir: Telovium kullanıyorum, üzerinde "Vegetal Capsule" ibaresi bulunan bir ilaç. Yani kapsül hayvansal jelatinden değil bitkisel materyallerden yapılmış. Üretim amacı da vejeteryanların gereksinimini karşılamak. Bu kapsül sadece demir değil, çinko, vitamin B5, vitamin B6, folik asit ve birkaç temel maddeyi daha içerip vücuda takviye sağlıyor. 
   Şimdi, en son yazımda söz verdiğim hangi kahveleri tükettiğim ve Afia'nın yeni kahve ürününden bahsedeceğim.

   Katkısız gıda ve helâl beslenme ile yakından ilgili olan ve bununla ilgili bizzat fabrikalarına gidip hazır ürün üretimlerini gözlemleyen bir grup sözüne güvendiğimiz tanıdığımız var. Onlardan aldığım bilgi doğrultusunda bir süredir kahve konusunda da seçici davranıyorum.
  Klasik kahveler (yani etiketinde "klasik/classic" ibaresi bulunanlar -örneğin nescafe classic-) üretilirken kahve çekirdekleri yakılıyormuş. Ve bu yüzden yakılarak üretilen bu kahvelerin tüketilmesi uygun değilmiş. Bu konunun dini dayanağını net olarak bilmemekle birlikte, Lavantin'in de bir yazısında belirttiği gibi, "yanık" yemek dinen uygun değilmiş. Siz araştırarak dini boyutunu daha sağlam kaynaklardan öğrenebilirsiniz, takip edenler benim zaten burada şu haramdır bu değildir demediğimi bileceklerdir. Benim üzerinde durduğum konu yiyeceklerin üretim teknolojisi ve içerisine katılanlar. Yakılarak üretilmiş ya da kısaca yanık şeyler yemenin kanserojenliğini, sağlığa zararlarını ise duymayan kalmamıştır sanırım.
   Klasik kahveler bu nedenlerden tüketilmesi sakıncalı iken, "Gold" türü kahvelerin tüketiminde sorun yokmuş. Bu granül kahvelerin üretim teknolojisi farklıymış, yakılmıyormuş. Yani etiketinde "Gold" ibaresi bulunan kahveler (örneğin cafe crown gold ya da vs.) rahatlıkla tüketilebiliyor.
   Bu konuyu böylece kısaca açıklığa kavuşturmuş olduk. Kahve kremasının içerdiği süt tozundan ötürü ne kadar riskli ve de içerdiği bir takım katkı maddelerinden dolayı dini hassaslık konusunda açıklığa kavuşmamış noktaları olduğundan önceki yazımızda bahsetmiştik. Yani kahveleri mümkünse kremasız ve gold olanlarından içiyoruz :)

   Bu kadar kelamı etmeye gerek bırakmayacak tek bir etiket lazım aslında bizlere: Helâl sertifikası. Bir ürün Helâl sertifikası (ya da Türkiye'deki uygulama ismiyle GİMDES sertifikası) aldığı zaman onun hem sağlık açısından uygun hem de dini hassasiyetlere uygun olarak üretilmiş olduğunu bir tek ibareye bakarak anlayabiliriz. Ancak bu sistem yeni yeni kabul görmeye başladığından biz bir süre daha araştırmalarımıza, etiketleri didik didik okumaya, firmalara mailler göndermeye ve öğrendiklerimizi sizinle paylaşmaya devam edeceğiz.
   İşte Afia Gıda bize helâl sertifikaları ile ürünlerini sunduğu için güvenilir bir marka. Afia Gıda'nın ürün yelpazesine yakın zamanda kahve de eklendi. Web sitesinden de öğrenebileceğiniz gibi Afia, Malezya'dan Helâl sertifikalı bir kahveyi satışa sunuyor. Üstelik 3'ü bir arada şeklinde şekerli ve kremalı kahve.
   Bana gelen paketler ilk seriden sanırım, firmanın kendi ambalajı henüz kullanılmamış bu yüzden. Fotoğrafta gofretin altında gördüğünüz sarı paketler kahve, birinin üzerine yazıyı ben ekledim anlaşılması için. Tadına baktığımda ise gerçekten çok beğendim. Ki ben çayı da kahveyi de şekersiz içerim ve kahveyi de sütsüz ve kremasız içerim senelerdir. Alışkın olmadığım halde damak tadıma oldukça hoş geldiğini de paylaşmak isterim.
   Kahvede kremadan vazgeçemeyenler için çok güzel bir seçenek. Web sitesinden satış noktalarını öğrenebilir, telefonla veya web üzerinden sipariş verebilirsiniz. Yeni gelişmekte olan ve çok güzel çalışmaları olan bu firmanın desteklenmesi tüm amacım, yoksa bu yazdıklarımdan hiçbir menfaatim olmadığını bilmenizi isterim. Sahiplerini tanımıyorum, birkaç soru sormak için yaptığım Msn görüşmelerinden başka hiçbir bağım yoktur. Ürünleri de herkes gibi bizzat ücretini ödeyerek alıyoruz. Olası tepkilere peşinen cevap hükmünde yazılmıştır, bizi gönülden anlayan dostlarımız bu kısmı es geçebilir..
    Kahve konusundaki tercih ve uygulamalarımızı da böylece paylaşmış olduk. Bugün katıldığım Doğal Reçel Yapımı kursunda yaptıklarımızı paylaşmak içinse çok sabırsızlanıyorum :)
   Sağlıkla, keyifle kalın efendim...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails