13 Şubat 2010 Cumartesi

Pringles Patates Cipsleri

   Kardeşlerimi hazır gıdalardan uzak tutmak çok da mümkün olmadığından her gün ellerinde değişik birkaç çeşit yiyecek görebiliyorum. Geçenlerde bir kutu Pringles Original alıp gelmişler. Küçük kardeşim "Abla sana da verirdim ama sen yemiyorsun ki." deyince, "Sahi getirsene şunun kutusunu bakayım içinde neler varmış" dedim. Kutuyu elime aldığımda ilk gözüme çarpan ön tarafında yer alan "Suitable for vegeterians" (vejeteryanlar için uygun) yazısı oldu. Bunu görünce hemen benim kafamda bir yıldız oluştu :) Önünü arkasını iyice inceledim, okudum. 
   Arka tarafında fotoğraftaki gibi "Vegan" ve "Vegeterian" olanlar için uygunluk manasına gelen logoları görünce ilk anda çok sevindim. Veganlar vejeteryanlardan farklı olarak hayvanlardan elde edilmiş hiç bir ürünü (süt, yumurta, yoğurt, peynir, süttozu, yağ, jelatin vs..) kesinlikle yemezler. Vejeteryanlar ise et tüketimi yapmıyorlar. Bu durumda Pringles'in üzerinde yer alan bu işaret içerisinde hayvansal hiçbir katkı maddesi kullanılmadığını ifade ediyor. Bunu görünce 3 senelik cips rejimimi artık bozup hasret giderebilir miyim diye hemen heveslendim :) Ama yine de bir araştırmadan içim rahat etmeyecekti.
  
    Bu işaretlere nasıl olup da güvenebilirim diye sordum kendime önce. Kutunun üzerinde üretim yerinin Belçika olduğu ve Türkiye'ye de buradan ithal edildiği yazıyordu. Bu benim için etiketlendirme bilgisinin güvenilirliği açısından iyi bir referanstı. Pringles'in web sitesine girip ürünle ilgili daha açıklayıcı bilgiler olup olmadığına baktım. Ben bu kadar detaylı ve kapsamlı hazırlanmış, gıdadaki her tür madde ve üretim tekniği ile ilgili bu kadar ayrıntılı bilgi veren bir sayfa daha görmedim diyebilirim. İnceleyenler bana hak verecektir. buradaki sık sorulan sorular bölümünde benim merak ettiğim birkaç sorunun tatmin edici cevabını bulmuş olsam da Müslüman kaynaklardan da bu ürünle ilgili araştırma yaptım. 
   Bu linkten indirebileceğiniz yabancı Müslüman araştırmacıların hazırladığı bir yazıya ulaştım (kaynağını not etmemişim, sonradan baktıysam da bulamadım). Burada çoğunlukla tüm dünyaya ithal edilen ve ülkemizde de birçoğu bulunan, helal sertifikalandırılması yapılmamış ancak içerik olarak incelenip helal veya haram veya şüpheli olduğuna karar verilmiş bir kısım ürünlerin listesi mevcut. Ve Pringles'in üreticisi olan Bestfood ürünleri için şöyle bir başlık açılmış:
Bestfoods UK Ltd
 pot noodles with chicken/beef/turkey flavour certified ‘Suitable For Vegetarians’ and therefore HALAL"
   Yani üzerinde "Suitable for vegeterians" ibaresi bulunan Bestfood ürünleri içerik olarak helal. Başka birkaç siteden Pringles çeşitlerinden "Original" olanı ve şu an hatırlayamadığım (bakıp yazarım inşallah) birkaç çeşidinin daha helal olarak belirlendiği ve yenilebildiğini öğrendim. Artık bu yazılanları da görünce kalbim tam anlamıyla mutmain oldu. Ve 3 yıllık cips hasretime ilk kez Pringles yiyerek son verdim :) Artık arada bir alıp yiyorum, sizlerin de bu konuda bilgisi olsun istedim. 
   Ve son olarak Halalfocus'ta şöyle bir haberle karşılaştım ki:

"Malaysia – Procter & Gamble (P&G) has had its potato crisp brand Pringles certified by Malaysia's Halal authority JAKIM.
All Pringles labels have started to carry the Halal logo from December.
"This assurance is first and foremost for our Muslim consumers to be able to fully enjoy the Pringles experience," Zulhaimi Abdul Hamid, external relations leader of Procter & Gamble Malaysia, said. "
 Beni çok mutlu etti :) Yani Pringles ürünleri Malezya'nın helal sertifikalandırma kurumundan çalışmalar tamamlanıp sertifikasını almış bulunmakta. Ve aralık ayından itibaren kutularında da helal logosu bulunacakmış. 
    Hassas ve fakat cips zaafı olan bünyelere duyurulur :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails