27 Şubat 2010 Cumartesi

Zeytinburnu Tıbbi Bitkiler Bahçesi

   Sevgili Jibek ablamızın estetisyen olduğunu biliyor muydunuz? Doğal kozmetikler, tıbbi bitkilerin kullanımı gibi ortak bir çok ilgi alanımız olunca onunla yazışmak çok keyifli oluyor. Sizin de bu konularda merak ettikleriniz varsa severek cevaplayacağını düşünüyorum.
   Jibek abla sayesinde Zeytinburnu Tıbbi Bitkiler Bahçesi'nden haberdar oldum. O, İstanbul'dayken buradaki kursları takip etmiş, bana da tavsiye etti. Çok da iyi oldu. Geçtiğimiz çarşamba günü Doğal Reçel Yapımı Atölye Çalışmasına katıldım. Çok keyifli bir 2 saat geçirdim.
    Doğal reçel yapımından bir sonraki yazımda bahsetmek istiyorum. Önce sizlerle merkezde yakaladığım güzel detayları paylaşmak istiyorum. Yukarıda merkezde yapılan doğal renklendirme çalışmalarından küçük bir örnek görüyorsunuz. İplikler ceviz yaprağı, soğan kabuğu, gelincik, servi meyvesi gibi bitkisel droglarla tamamen doğal olarak renklendirilmiş. Merkezde "Doğal renklendirme" ismiyle bunun kursu da veriliyor. Web sitesinden detaylı bilgi alabilirsiniz. Aşağıda da doğal olarak renklendirilmiş iplik yumaklarını görüyorsunuz. Yanında da benim orada görünce gülümsemeden geçemediğim bir ayrıntı var; Vitex agnus castus'un Türkçe ismi geçen dönem farmakognozi sınav sorularımızdan biriydi ve ben hatırlayamamıştım :) "Hayıt" çok da akılda kalıcı bir isim değil ama, haksız mıyım :) (Fotoğraflara tıklayarak büyük şekilde izleyebilirsiniz)
  Bahçe'deki droglardan numuneler:
   Merkezin yayınladığı çok güzel kitaplar gördüm. En eski Türk tıbbi uygulamaları, bitki kullanımları, reçetelerin olduğu çok güzel kitaplar var. Aşağıdakiler bunlardan sadece iki tanesi. Bir dahaki gidişimde bunlardan da edinmek istiyorum.
   Bu da sarmaşık :) Bahçede bahara hazırlanan ancak şimdi yapraklarını dökmüş çıplak birçok çeşit tıbbi bitki var. Hepsinin önündeki kartelalarda Türkçe ve Latince isimleri, genel özellikleri ve kullanılışları kısaca yazıyor. İstanbul Üniversitesi'nin Beyazıt'taki ana kampüsü de böyle bir herbaryumdur. Çok çeşitli ağaçlar ve çiçekler bulunur, her ağacın önünde küçük tabelalarda bitkinin özellikleri yazar. Bilmeyenlere gidip görmeleri tavsiye edilir. (Tabi içeri girebilirseniz, zira turistler bahçemizde rahatça dolaşırken öğrenci kimliği olmayan Türkler bahçeye alınmıyor, hatta fakülte binamız ayrı yerde olduğu için eczacılık öğrencileri dahi sadece yemek saatleri içerisinde girebiliyorlar, defalarca imza toplandı ama değişen birşey yok maalesef, ha bir de başörtülü olarak da bahçeyi ziyaret etmeniz mümkün değil...Pakistanlı bir turist çiftin bu sebepten kapıdan döndürüldüğünü biliyoruz...)
   Bizim okulda gördüğümüz derslerden bitkiler ile ilgili olanların birkaçı kurs şeklinde bu merkezde gösteriliyor; bitki çizimi, fitoterapi, bitki kimyası ve beslenme, aromaterapi gibi.. İstanbul'da yaşayanlar veya ziyarete gelebilecek olanlar için bu kursların çok güzel bir fırsat olduğunu düşünüyorum. Bahçeye baharda tekrar gidip başka kareler de paylaşmak istiyorum, şimdilik yeşil olan sadece bu sarmaşıktı :)
   Sağlıkla kalın, hayırlı günler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails