26 Şubat 2010 Cuma

Brokolili Havuç Salatası

   Brokoli yavaş yavaş ülkemizde de tüketimi yaygınlaşmaya başlayan bir sebze. Faydalarını göz önüne alınca bu çok sevindirici bir durum. Ancak bize biraz yabancı olan bu sebzeyi nasıl pişirip değişik şekillerde nasıl yiyebileceğini bilemiyor insan bazen. Bu salatayı yapmak için brokoli almaya gittiğimde her zaman alışveriş yaptığım amca bana bunu nasıl pişiriyorsun diye sordu, ben de ona marine edilmiş brokoli tarifini biraz anlattım :) Aslında şu ana kadar sadece o şekilde yemiştim ben de. Sonra Rumma'nın havuçlu salata ile birlikte servis ettiği bu salatayı gördüm. Yoğurtlu salataların yanında da brokoli çok iyi gider diye düşündüm ve hemen denedim. Gerçekten çok lezzetli bir salata oldu. Brokoliyi nasıl tüketebilirim diye düşünenlere çok güzel bir alternatif. Doğal reçel yapımı atölyesinde çektiğim fotoğrafları düzenleyip yazımı yazana kadar sizi bu güzel salata ile başbaşa bırakıyorum..:)
 Malzemeler:
-1 kap filizlerine ayrılmış brokoli
-5 tane havuç
Havuç sosu için:
-1 kase yoğurt
-2 diş sarımsak (eklemedim)
-2 kaşık ev yapımı mayonez
-tuz
Brokoli sosu için: (Ben sadece biraz zeytinyağı ile bir kaşık limon suyunu çırptım)
-yarım çay bardağı zeytinyağı
-1 yemek kaşığı hardal
-1 yemek kaşığı mayonez
-yarım limon suyu
-tuz
Hazırlanışı:
-Havuçların dışını kazıyıp yıkayın ve rendeleyin. Teflon tavada 1 tatlı kaşığı zeytinyağında hafifçe ölecek kadar kavurun ve soğumaya bırakın.
-Brokolileri yıkayıp buharda pişirin (buharda pişirme için buraya bakınız)
-Havuç sosu için bir kasede malzemeleri çırpın ve soğumuş olan havuçları ekleyip karıştırın. Servis tabağına alıp etrafına brokolileri dizin.
-Servis yaparken sos malzemelerini çırparak hazırladığınız brokoli sosundan brokolilerin üzerine koyun.
Ben havuç salatasına dereotunu her zaman çok yakıştırırım, bu sefer içine değil üzerine serpiştirdim, tavsiye ederim.
Afiyet olsun :)

Brokoli ile ilgili diğer yazılarımız:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails