25 Şubat 2010 Perşembe

Ev Yapımı Kandil Simidi Ve Hayırlı Kandiller

   Tüm inananların mübarek kandilini tebrik ederim. Allah bu kutlu günleri ihya edebilmemizi nasip etsin (amin)..
   "Onlara" da dua etmeyi unutmayalım.........
     ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
   Dışarıdan hazır alınan hiç bir şeyi yemeyince bir dönem kandil simidine hasret kalmıştım. Kandil zamanlarında ülkemizin sevdiğim adetlerinden biridir pastane vitrinlerinin kandil simitleriyle süslenmesi. Bugünlere özel ufak da olsa birşeyler yapılıyor olması hep hoşuma gider. Eh, yemesi de pek güzel olur malum bu minik simitleri :) Ben de hamurla savaştığım bir türlü tutturamadığım o eski zamanlardan sonra barış imzaladığımız andan itibaren her kandilde evde kandil simidini kendim yapmaya çalışıyorum vaktim olursa. Bugün de kolları sıvadım ve az önce simitler fırından çıktı.
   Bu simitçikler o kadar güzel oluyor ki, hani kıyır kıyır dediğimiz türden, bire bir pastanelerde yapılan kandil simitleriniz oluyor. Mutlaka deneyin diyebildiğim yıldızlı tariflerim arasında yer alır. Tabi tüm bunlar için tarifin sahibi Oktay Usta'ya çok teşekkür etmek gerekir :)
   Sadece biraz el oyalıyor, yardım edecek birini bulabilirseniz daha çabuk biter. Bir de Yaklaşık 2 tepsi küçük simidiniz oluyor, ama ben bu sefer hepsini tek bir tepsiye sıkıştırmak için inat ettiğim için kabarınca biraz kenarları birbirine yapıştı. Aralıklı olarak dizerseniz kenarları da çok güzel kızarıp ağızda çok güzel dağılan simitlerinizi elde edebilirsiniz. Gelelim tarife:
-125 gram tereyağı (oda sıcaklığında)
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 tatlı kaşığı toz şeker (ben 2 tatlı kaşığı koydum)
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı mahlep (bol koyunca daha güzel oluyor, 1 yemek kaşığı kadar koydum)
-1 tatlı kaşığı kabartma tozu (yani 1 paketin yarısı)
-Aldığı kadar un
Üzeri için:
-1 yumurta
-Susam
Hazırlanışı:
-Un ve kabartma tozu hariç tüm malzemeleri geniş bir kapta iyice karıştırın. Unu ve kabartma tozunu birlikte karışımın üzerine eleyin. Hamur ele yapışmayıp kulak memesi kıvamına gelene kadar un ekleyip yoğurun. Hamur bütünleştikten sonra birkaç dakika daha un eklemeden yoğurun. Cevizden küçük parçalar koparıp tezgahta çubuk şeklinde kurşun kalem kalınlığında yuvarlayın ve iki ucunu birleştirin. Tümünü bu şekilde hazırladıktan sonra hamurları önce çırpılmış yumurtaya sonra susama bulayıp yağlanmış tepsiye dizin. 180 dereceye ısıtılmış fırında 10 dakika pişirip çıkartın. Fırında çok tutmayın, çıkardığınızda soğudukça yumuşaklığı geçip sertleşecektir.
Ben susam bitince geri kalanının iki tarafına biraz yumurta sarısı sürüp, sürdüğüm yerlerin üzerine çörek otu koydum, birkaç tanesini de burgu yapıp pişirdim.


Tekrar hepinize hayırlı kandiller, sağlıkla kalın...


(Not: Arkadaki Filistin atkım. "Onlara" da dua etmeyi unutmayalım'ın öznesinin simgesi olarak orada yer almıştır..)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails