17 Şubat 2010 Çarşamba

Bursa Kemalpaşa Tatlısı

    Kemalpaşatatlısı.com sitesinin sevgili sahibesi Mine hanım ile blog yorumları vesilesiyle yollarımız kesişti. Kemalpaşalı biri bulunca tatlı ile ilgili soru sormadan olmazdı tabiki :) 
   Bildiğiniz gibi ben hazır, paketlenmiş ve özellikle belirli katkı maddelerini içeren gıdaları tüketmiyorum. Ama tatlı krizleri anlarında veya pratik birşeyler hazırlamak istediğimde aklıma kemalpaşa tatlısı gelmiyor değildi. Bir iki defa almış olsam da içim rahat etmemişti, Mine hanımı bulmuşken detaylı bilgi edinmek istedim, sağolsun tüm sorularıma ayrıntılı cevaplar verdi. Benim için kaç imalathaneyi gezip soruşturdu kendisi, bununla da kalmayıp orijinal kemalpaşa tatlısından tatmam için bana üç değişik markanın tatlılarından birer paket gönderdi Allah razı olsun.
   Kemalpaşa tatlısının yapımında şekerpare gibi tatlılarda olduğu gibi margarin kullanılmıyormuş. Mine hanım 2009 yılında yapılan tatlı şenliklerindeki yaışmada birinci olan marka Kem-Tat markasının üreticileri ile görüşmüş, bunun yanında bu şenliklerde 2. olan markaya ve de ikinci kuşaktır kemalpaşa tatlısı yapan Mine hanımın da yakinen tanıdığı bir tatlı üreticisine de olmak üzere toplam 3 yere benim sorularım için gidip bilgi almış. Bana anlattıkları beni bu tatlıyı orijinal yerinden aldığımız sürece emniyet ile yiyebileceğimize ikna etti, kalbim mutmain oldu :) Ben de bu sabah tatlılarımı yaptım, akşama da hep beraber yedik, çabucak tükendi. Evdekilerin hepsi çok beğendi, hazır olduğuna inanmadılar, benim yapıp yapmadığımı sordular. Bilirsiniz normalde hazır kemalpaşalar tamamen sert, kıtır kıtır olurlar, pişirirken de çok dağılırlar. Bu tatlılar tamamen onlardan farklı, taze olarak yapılıp satılıyormuş, ve taze olarak tüketilmesi gerekiyormuş. 
   Fotoğrafta da dokusunu sizlere tarif edebilmek için iki parmağım arasında bastırdım, sünger gibi yumuşak ama dağılmayan bir dokusu var. Ben bir paketini yaptım, diğer ikisini buzluğa koydum ki tazelikleri bozulmasın. Bu şekilde uzun süre dayanıyormuş.
   Siz de orijinal kemalpaşa tatlısı sipariş etmek isterseniz Mine hanımın sitesini ziyaret edin derim. Sizinle severek ilgilenip siparişlerinizi kısa sürede ulaştıracağından eminim :) Şimdi tarifimiz:
-1 litre suya 750 gram toz şeker koyup kaynatın. 25 adet taze kemalpaşa tatlısını şerbetin içine atın. Şerbetin yüzeyine çıktıkça bir kevgirle hafifçe alta doğru aktarın. Şerbet koyulaşıp tatlılar şerbeti iyice çektiğinde tatlıları şerbetten çıkarıp büyük düz bir tabağa alın. Tatlıları çıkarmadan önce bir tanesini ikiye bölüp içinin şerbeti çekip çekmediğini kontrol edebilirsiniz. Ben tabağa aldıktan sonra da üzerine kalan şerbetten 1 kepçe kadar gezdirdim. 
  Soğuyunca dilediğiniz gibi (file fıstık, toz fıstık, file badem, kaymak vs veya sade) süsleyerek servis yapın.
   Bu tadı denemenizi tavsiye ederim. Mine hanım bunların yanında bir de tazecik lor peyniri göndermiş İstanbul'da belki bulamam diye. Çok da iyi yapmış çünkü gerçekten her zaman bulunmuyor. Şimdi üzerinden daha fazla zaman geçmeden bu tuzsuz, kaymağımsı tatta olan nefis lor peyniri ile ne yapabilirim diye düşünüyorum, fikri olan var mı? Tekrar herşey için teşekkürler Mine hanım...
 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails