5 Şubat 2010 Cuma

Meyveli Mini Tartlar

   Merhabalar, küçük bir aradan sonra tekrar sizlerleyim. Bu kısa arada Konak, Kızlarağası, Karşıyaka, Bornova'yı dolaştım; gevrek ve boyozları yakından gördüm :) Artık gitmeden önce yaptıklarımı sizinle paylaşmaya başlayabilirim. Yokluğumda mesaj bırakan tüm arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
   Emine Beder'in Çay Saati kitabındaki birçok tart tariflerinden bir tart hamuru ve bir krema tarifi seçip kendime göre uyarlayarak bu meyveli mini tartları yaptım. Üzerlerine de çok önceden yapıp buzdolabında sakladığım ayva çekirdeği jölesinden sürdüm, gayet başarılı oldu. Biz bu tartın özellikle kremasının kokusuna, dokusuna bayıldık. Öyle yumuşak ve lezzetli olmuştu ki..
Tart Hamuru Malzemeleri: (normalde miktarlar iki katı, ben yarım ölçü yapıp 10 tart elde ettim, tarifteki margarin yerine tereyağı kullandım)
-1 yumurta
-125 gram tereyağı (3 yemek kaşığı dolusu kadar)-oda sıcaklığında
-1 küçük su bardağı şeker
-yarım paket kabartma tozu
-aldığı kadar un
Krema Malzemeleri: 
-1 yumurta sarısı (tarifte 1 yumurta kullanılıyor ama kremalarda sadece sarısını koyunca daha iyi sonuç aldığım için ben akını beze yapmak için ayırdım)
-2 su bardağı süt
-yarım su bardağı şeker
-2 paket vanilya
-3 çorba kaşığı tepeleme un
-1 çay bardağı süt kreması (tarifte yoktu, ben ekledim)
  Tart hamurunun yapılışı:
-Tereyağı, şeker, yumurtayı birbirine iyice karıştırdıktan sonra özleşene kadar un eleyip yoğuralım, kabartma tozunu da unla birlikte eleyelim. Normal yumuşaklıkta bir hamur yaptıktan sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp iki elimizde şeklini düzelttikten sonra tezgaha koyup üzerine biraz bastıralım. Merdane ile tart kalıbından biraz büyük olacak şekilde yarım santim inceliğinde açalım (çok ince veya kalın olmamasına dikkat edin, ince olursa parçalanır, kalın olursa pişmez). Açtığımız hamuru tereyağı ile hafifçe yağlanmış tart kalıbına alıp elimizle kenardaki fazlalıkları keserek hamuru yerleştirelim. 
-Hepsini yaptıktan sonra tartları fırın tepsisine alalım. Tart hamuruna çatal ile 5-6 yerden delikler açalım. Üzerlerine birer parça alüminyum folyo yerleştirip ağırlık yapması ve tabanın çok fazla kabarmaması için nohut, kuru fasulye veya mercimek gibi kuru baklagillerden birer avuç koyalım (resme tıklayıp büyük görebilirsiniz). Sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirelim (ben 15 dakika kadar bu şekilde pişirdikten sonra alüminyum folyoları alarak tabanın da biraz kızarması için 3 dakika daha fırında tuttum). Eğer benim gibi 5 tane kalıbınız varsa, bu hamurlar piştikten sonra ikinci parti için kalıplar biraz soğuyana kadar hamurları açıp bekleyin ve tekrar aynı işlemleri yapıp fırına verin. Bu kalıpların malzemesi ince olduğu için çabuk soğuyor merak etmeyin. Fırından çıkan tart tabanlarını fırın teli üzerinde soğutun.

  Krema malzemelerini süt kreması hariç olarak ufak bir tencereye alıp sürekli el çırpıcısı ile karıştırarak göz göz olana kadar pişirin. Sonra soğumaya bırakın. İyice soğuyunca 1 çay bardağı süt kremasını ekleyerek (isterseniz eklemeden önce biraz çırpın) mikserin en yüksek ayarında karıştırın. Bu işlemden sonra krema köpük köpük yarı akışkan kıvamlı ve çok lezzetli oldu.
  Tart hamurunuz ve kremanız soğuyunca artık birleşmeye hazırlar. Her tart tabanının içine 2 kaşık kadar krema koyun ve kaşıkla üzerini düzleştirin. Üstünü istediğiniz meyvelerle dilediğiniz gibi süsleyin ve meyvelerin üzerine ayva çekirdeğinden elde ettiğiniz jöleyi silikon fırça ile sürün. (Jölenin tarifini ben de ekleyeceğim, Cahide ablanın sayfasından da bulabilirsiniz)
*Meyvelerin üzerindeki ayva çekirdeği jölesini bu fotoğrafta tıklayarak daha iyi izleyebilirsiniz.
*Tart hamurunuz ilk önce kıtır kıtır oluyor ancak kremanın etkisiyle ertesi gün yumuşamış ve tam kıvama gelmiş oluyor, ya da en azından o şekliyle benim daha çok hoşuma gitti.
*Tarif tartları buzdolabında bekletmemizi önerse de ben biraz beklettikten sonra renklerinin canlılığını kaybetmeye başladığını görünce dolaptan çıkardım, bu şekilde gayet güzel oldu.
  Deneyeceklere afiyet olsun :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails