30 Aralık 2009 Çarşamba

Meyve Kurusu-2

   Yarından başlayarak 4 gün tatil olunca ders çalışmak için acele etmiyorum :) Bir süre önce mısır çarşısına yeniden gitmiştim, yeni meyve kurusu fotoğrafları çekmiştim şimdi fırsattan istifade onları ekleyeyim dedim. Neredeyse tüm çeşitleri çekmiş oldum ama çekemediklerim de var, çünkü Malatya Pazarı o kadar kalabalık oluyor ki fotoğraf çekmek için durduğunuzda ırmak gibi akan insan kalabalığı sizi sürüklemeye başlıyor :)
Meyve kurusu-1 ve evde meyve kurusu yapımına buradan ulaşabilirsiniz.
İşte başlıyoruz, bunlar üzerine bir adet domates kurusu düşmüş greyfurt kuruları:


*Kivi kurusu:

*Kavun kurusu:

*Hindistan cevizi kurusu (aslında bembeyazlar ama ışıktan dolayı biraz sarı çıkmışlar)

*Ananas kurusu (en sevdiğim :) :

*Mango kurusu (bunlar da çok güzel oluyor, kayısıyı andırıyor tadı) :

*Bunlar da hepsinden biraz tatmak isteyenler için karışık kuru meyveler:


  Ve bitti :) Keklere koymak için küçük küçük doğranmış kuru meyve karışımı da satılıyor ondan biraz almıştım,  geçen pazar günü yaptığım "özel üretim çikolatalı :)" muffinlerin bir kısmına çikolata yerine bu karışımdan kattım. Evde o kadar beğenildiler ki, hazır top-keklerden daha güzel ve lezzetli olduğunu söylediler. Softbowl etkinliğine göndereceğim muffinlerin tarifi için Gül ablama buradan tekrar teşekkürlerimi gönderiyorum...
  Çocuklar için yapay ve bir sürü sağlıksız ve şüpheli boya ve katkı maddesi içeren şekerlemeler yerine bu birbirinden lezzetli değişik meyve kuruları muhteşem bir alternatif!
  Önceki yazımın sonundaki söylemlerimi tekrarlayarak bitiriyorum:
  Dışarıdaki süslü ve sağlıksız ürünlerin sağlıklı ve nefis alternatifleri gerçekten var. Yeter ki biz kendimizi ve neslimizi düşünüp, üşenmeyelim, araştıralım ve mutfaklarımıza girelim! Evet sanırım yeni bir slogan buldum: Haydi sağlıklı nesiller yetiştirmek isteyen hanımlar, mutfağa! Çünkü hayatımızı ve ruhumuzu boğazımızdan geçenler şekillendiriyor...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails