7 Şubat 2010 Pazar

İçli Köfte

   Hepinize iyi pazarlar. Bugün bir pazar sürprizi yapıp dün yaptığım içli köfteleri sizinle paylaşmak istedim :) 1,5 aydan fazla süren ders-sınav stresinden sonra yazı yazma enerjisini kendimde bulamıyorum. Ama yemek yapmak için enerjim her daim mevcut :) Onun için şu sıralar sizinle yoğunlukla mutfakta yaptıklarımı paylaşacağım sanıyorum.
   Bu tarifle 7 tanesi yuvarlak 23 tane içli köfte elde ettim. Benden bir öneri: Limonla birlikte servis yapın, ısırdıkça üzerine birkaç damla limon damlatıp öyle yiyin. Gerçekten nefis oluyor. Ayrıca birkaç tanesini de haşlayarak yaptım, onlar da çok güzel oldular ancak ben sudan çıkarma aşamasında maşayla köfteleri tutmaya çalışınca biraz dağıldılar, kesinlikle ezmeden, kevgirle çıkarmalısınız.
    Daha önce bir içli köfte denemem daha olmuştu. O tarifte dış hamura irmik katılıyordu ve bu irmik yüzünden içli köftelerin dışı o kadar çıtır çıtır olmuştu ki, sadece içleri yenebilecek durumdaydı. Dersimi alıp, bu işin ehli olan Güneydoğu mutfağına hakim birinden tarif alarak uygulamaya karar verdim ve başvurduğum yer yine Lavantin oldu. Bu içli köfteler o kadar güzel oldular ki, ilk hayal kırıklığımdan sonra bunları yaparken de acaba güzel olacak mı tereddütlerim boşunaymış. Dış hamurundaki soğan ve salça o kadar lezzet katıyor ki, eminim bunlarsız tadı biraz yavan olurdu. Evdekilerden de tam puan alan köftemizin tarifini sevgili Lavantin'den onun detaylı anlatımıyla size aktarıyorum :
MALZEMELER: (Ortalama 22 tane köfte için)
  • 2,5 bardak ince bulgur
  • 1 yumurta
  • 1 ince kıyılmış kurusoğan
  • 1-2 kaşık salça
  • 3- 4 kaşık un, tuz
İç malzemesi:
  • 300 g kıyma
  • 4-5 küçük doğranmış soğan
  • 1/2 bardak ceviz içi
  • Karabiber, tuz
YAPILIŞI:
  • Kıyma kavrulup suyunu çekince soğanlar eklenir, soğanlar yumuşayınca ceviz ve baharatları katılarak soğumaya bırakılır.
  • İnce bulgurun üzerini geçecek kadar kaynar su ilave edilip ağzı kapalı bekletilir.(Aslında ıslanmadan bilek gücüyle yapılır. Ben daha kolay yapabilmeniz için ıslama yüntemini tavsiye edeyim ki, baştan zor diye vazgeçmeyin.:)) (ben de bu şekilde yaptım)
  • Islanıp yumuşayan bulgura diğer köfte malzemeleri katılarak yaklaşık 10 dak. yoğurulur. Yoğurma sırasında yeterince su ilavesi yapılır.
  • Yoğurulan harçtan yumurtadan büyük parçalar koparılarak, sol avuç içine alınır. Avuç içindeki köfte sürekli döndürülerek sağ işaret parmağıyla köftenin ortası oyulur. Bu esnada ellerin kayganlığı sağlaması açısından ıslak kalmasına özen gösterin.
  • Tamamen soğuyan iç harcı, kapanmasını zorlaştıracak kadar fazla, ortası boş kalacak kadarda az koymamaya dikkat edilerek doldurulur. (Yaklaşık 3 tatlı kaşığı.)
  • Doldurulan içliköfleler geniş bir tepsiye fazla sıkıştırılmadan bırakılır.
  • Kızartmak için köftelerin üzerini kapatacak kadar sıvıyağ kızdırılıp, köfteler çok sıkı olmayacak şekilde tencereye bırakılır.
  • Kızarma esnasında kevgirle yavaş hareketlerle köfteler hareket ettirilir.
  • Haşlama yapmak için de kaynayan su dolu tencereye atılır ve köfteler suyun yüzüne çıkmaya başlayınca bir iki dakika daha beklenip servis tabağına alınır.
  • Haşlanacaksa bol tuzlu su kaynatılır, köfteler çok sık olmayacak şekilde tencereye konur.
  • Köfteler suyun yüzüne çıkmaya başlayınca bir kaç dak. daha bekletilip çıkarılır.


Lavantin'den püf noktası: İyi yoğurmak, yoğururken macun kıvamı alana kadar su eklemek, yine ıslak ellerle içini oymak ve kapatmak, hazırlandıktan sonra saatlerce bekletmemek, kızgın ve bol yağda kızartmak gerekiyor.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails