14 Mart 2010 Pazar

Ev Yapımı Pastane Poğaçası

    Senelerdir okul yolunda sabah kahvaltılarını pastane açma ve poğaçalarıyla yapan bir insan birden bire hazır gıda tüketmemeye karar verirse ne olur? :) Kalkıp poğaça yapmayı öğrenir mecburen :) Hamur işleriyle içli dışlılığım o zamanlar başladı, çeşit çeşit poğaçalar denedim, en çok mayalıları sevdim. Ama pastanelerdeki gibi poğaçaları özlemedim aramadım değil. Sağolsun yine 40 Fırın Ekmek Kitabı yetişti imdadıma :) Yapıp bir güzel yiyip sonra da diyete girdikten sonra, şimdi de ev yapımı gıda destekçisi olarak tabi ki sizinle bu güzel poğaçaları paylaşmaya geldim :)
    Poğaçalarımı arkada görüldüğü üzere içli köfteleri yaptığım gün yapmıştım yayınlamak bugüne kısmet oldu. Bu poğaçalar gerçek pastane poğaçası tarifi ile yapıldı ve gerçekten pastane poğaçasının tıpkısı oldular. Benim için yağ miktarı biraz azdı, normalde pastane poğaçaları daha yağlı oluyor. Siz de benim gibi biraz daha yağlı kıvamda seviyorsanız yağ miktarını biraz arttırın.
   
   Şu sıralar yazmaya çok müsait olmadığımdan burada kesip tarifi hemencecik kopyalayıp kaçıyorum. Tüm ziyaretçi arkadaşlarıma sevgilerimi gönderiyorum...
Malzemeler:
2½ bardak beyaz un
1 yumurta
¾ tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı şeker
15 gm (1/3 küp) yaşmaya veya 1 dolu tatlı kaşığı instant kuru maya
¼ tatlı kaşığı mahlep (kullanılmasa da olur)
150 gram tereyağı, yumuşak
¼ bardak soğuk su

İçi için:
½ bardak beyaz, tulum veya kaşar peynir (125 gram), rendelenmiş

Üzeri için:
1 yumurta sarısı
1 fiske şeker
12 adet
Hazırlanışı:


1.   Eğer elle yapıyorsanız unu, tuzu, şekeri, mahlebi geniş bir kapa alıp yaşmayayı (nohut büyüklüğünde parçalara kıp) veya kuru mayayı ilave edin. Suyu, yağı ve yumurtayı  ilave ettikten sonra 7-8 dakika kadar yoğurun. Hamurunuz önce ele yapışan bir kıvamda olabilir ancakyoğurma işleminin sonuna doğrukulak memesi yumuşaklığından çok az daha sert  ve kolay şekil verilecek kıvamda olacaktır.
2.   Eğer mikser ile yapıyorsanız, mikserinize hamur yoğurma aparatını taktıktan sonra unu, tuzu, şekeri, mahlebi mikser kabına alın. Suyu, yağı ve yumurtayı ilave edin ve 4-5 dakika kadar yoğurun. Bu süre sonunda hamurunuz kulak memesi yumuşaklığından çok az daha sert ve kolayca şekil verilecek kıvamda olacaktır.
3.   Yoğurulmuş olan hamurunuzu ağzı kapalı bir kaba alıp 1 saat ılık bir yerde bekletin.
4.   Hamurunuzu iyice unladığınız mutfak tezgahına alıp 1-2 dakika kadar elinizle yoğurup  12 eşit bezeye ayırın. Bezeleri tezgah üzerinde yuvarlayarak düzgün yuvarlaklar oluşturun.
5.   Herbir bezeyi el ayanızla hafifçe yassıltıp üstlerine içi koyun. Hamuru resimdeki gibi iki elinizle ikiye katlayıp elinizin ayasıyla üstüne bastırarakkapatın. Gördüğünüz gibi elimizi poğaçanın tam kenarına değil, kenardan 1 cm kadar içeriye bastırıyoruz. Böylece poğaçanın kenarı hafifçe açıkmışgibi görünüyor.
6.   Poğaçaları iyice yağlanmış bir tepsiye aralıklı olarak yerleştirip 30 dakikakadar ılık bir yerde  bekletip tekrar mayalanıp kabarmalarını sağlayın.
7.  Mayalanmış poğaçaların üzerine şekerle çırpılmış yumurta sarısını yumuşak hareketlerle sürün. (Yumurtaya şeker ekleyince üstleri daha güzel kızarır)
8.   Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20 dakika, ya da üstü iyice kızarana kadar pişirin.

*Not: Bezeler gözünüze küçük görünebilir ama iyi mayalandırırsanız gayet güzel büyüklüğe ulaşıyor, tereddüt edip daha büyük bezeler yapmamanızı tavsiye ederim...
* Tarifteki margarini tabi ki tereyağı ile değiştirdim :)
* Mahlebi bol sevdiğimden tariftekinden fazla koydum çok güzel oldu :)

Sağlıkla afiyetle kalın...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails