9 Mart 2010 Salı

Tereyağlı Un Kurabiyesi

   Un kurabiyesinin sadece margarinle yapılırsa güzel olacağı gibi bir kanaat olsa da, ben katı yağ kullanılan tüm tariflerde yaptığım gibi un kurabiyesinde de tereyağı kullandım ve sonuç harikaydı. Bu kurabiye de önceden yapıldı, hamur işlerine ara demiştik malum :)
   Ki bana tereyağının kokusu o kadar güzel geliyor ki, margarin kullanılmış olan bir yiyeceği hemen ayırt edebiliyorum ve de kokusu dahi benim için rahatsız edici oluyor. Alışkanlıktan ötürü olabilir tabi ama en güvenilir alternatifimiz bu olduğu için tereyağını sevmemiz ya da sevmeye çalışmamız güzel birşey diye düşünüyorum. Margarinlerden söz etmişken daha önceki bazı yazılarımızı da burada hatırlatalım:
-Ucuz Bir Hikaye: Margarin
-Margarinler(=Hidrojene Yağlar)
-"Shortening"ler Ve Vita Yağı
   Un kurabiyesi tarifini birçok değişik kaynağa baktıktan sonra aklıma en çok yatan şekli ile uyarlayarak yaptım. Daha çok Kibelenin Mutfağı'ndan yararlandım ancak onun tarifindeki şeker miktarının fazla olduğunu düşünerek yarısını kullandım. Böylesinin çok da iyi olduğunu tadına bakınca anladım çünkü üzerine de pudra şekeri serpince hayli tatlı oluyor. Tarifimiz şöyle:
Malzemeler:
-250 gram tereyağı
-125 gram pudra şekeri (bağdat markanın kutusunda 2 adet 125'er gramlık paket bulunuyor birini kullandım)
-Göz kararı aldığı kadar un
Hazırlanışı:
-Tereyağını küçük bir tavaya koyup ateşte yakmadan eritin. Hafif soğuyunca buzdolabına koyun, donsun. sonra yağ tabakasını kırıp altında birikmiş olan suyu süzdürün. Tereyağını oda sıcaklığında yumuşamaya bırakın. (Ben bu işlemleri yaptım ancak tereyağımdan sadece 2-3 damla kadar su çıktı, sonra kurabiyeyi yapmayı erteledim ve daha önce eritilmemiş başka bir tereyağını sadece oda sıcaklığında iyice yumuşayana kadar bekletip yaptım, sonuç gayet güzeldi.)
-Yumuşak yağı bir kaba alıp mikserin hamur karıştırma uçları ile kremalaşana kadar çırpın. İyice eriyip yayıldığında pudra şekerini ekleyip özleşene kadar tekrar karıştırın. 
-Unun birazını da eleyerek ekleyip ve mikserle karıştırmaya devam edin, bunun kıvama gerçekten etkisi oluyor. hamur katılaşmaya başlayınca artık mikseri çıkarın ve unu ekleyerek elinizle yoğurmaya başlayın. 
-Un kurabiyesinin ağızda dağılması için normalden biraz fazlaca un koymak gerekiyor. Ele yapışmayan bir hamur elde ettikten sonra biraz daha un eklemeye devam edin ve kıvamını kendiniz kararlayın. Dikkat edin fazla un eklerseniz bu sefer hamuru toparlamakta çok zorlanırsınız, azar azar ekleyin.
-Güzelce yoğurduktan sonra istediğiniz şekli verin. Ben bir kısmını yuvarlak yaptım, bir kısmını da verev kesip üzerine çatalla çizik yaptım. Hafif yağlanmış tepsiye dizip 165-170 derece fırında pişirin. Fırının ısısının yüksek olmaması da kurabiyelerin beyaz kalması için önemli. Ve fazla pişirilmeyecek. Bende 8 dakika yeterli oldu, en fazla 10 dakika fırında tutup pembeleşmeden hemen çıkarın. İlk çıkardığınızda kurabiyelere dokunduğunuzda yumuşak olacaklardır, bunu görünce pişmediğini düşünüp tekrar fırına vermeyin. Oda sıcaklığında kendi kendine soğudukça içi de dışı da sertleşip kıvamını bulacaktır. 
-Pudra şekeri serpip servis yapmak isterseniz mutlaka iyice soğumasını bekleyin.
-Evinizin temiz ve güvenli ortamında yapılmış olması ve tereyağı kullanılmış olmasının rahatlığı ile afiyetle yiyin :)

Bu arada bugün izleyici sayımız 100'e ulaşmış bulunuyor. İstatistiklere baktığımda da gerek ziyaretçi sayısı gerek sayfa görüntülenme sayısı bakımından her gün yükselen bir grafik görüyorum. 4 buçuk ay gibi kısa bir zamanda bu kadar kişinin teveccühünü kazanmış olmak çok mutluluk verici. Hepinize desteklerinizden ötürü teşekkür ediyorum. İnşallah daha nice güzel ve faydalı paylaşımlarda bulunabiliriz.
(*Not: Arkadaşlar yorumlarda sorulanları not ediyorum ve onlara dönmeye çalışıyorum, geç cevaplayabildiklerim lütfen unuttuğumu sanmayın, şu sıralar tarif eklemek benim için daha kolay olduğundan onlarla blogu güncellemeye çalışıyorum, yakın zamanda sorularla ilgili yazılara da başlamak itiyorum inşallah. Anlayışınız için sağolun..)
   Sağlıkla, keyifle kalın...Sevgiler...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails