5 Mart 2010 Cuma

Melek Tatlısı

   İzmir ziyaretimde nihayet tanışmak nasip olan Melek ablam yapmıştı bize bu tatlıyı. Çok pratik bir tarifi var, az malzeme kullanılıyor, insanı hiç üzmüyor. Belli bir ismi varsa da ben bilmiyorum, Melek ablamın tatlısı olduğundan ve kolaylığından ötürü ben bu tatlıya Melek tatlısı ismini koydum :) İçinde katı yağ olmadığından çok da hafif, -dikkat! bu özelliğinden dolayı çok yedirebiliyor :)-
   İzmir'den gelince ben de hemen denemiştim, şu sıralar evde tatlı ve hamurişi boykotu olduğundan yakın zaman tarifleri değiller yani :) Tatlımız biraz kalburabastıyı andırıyor ve tarifi şöyle:
Malzemeler:
-1 bardak süt
-1 bardak sıvıyağ
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-Aldığı kadar un
Şerbeti için:
-4 bardak toz şeker
-4 bardak su
-Çeyrek limon
(tüm tarifi aynı bardak ile ölçerek yapın)
Hazırlanışı:
-Önce şerbeti hazırlayın. Şekerle suyu karıştırıp kaynatın, kaynamaya başlayınca çeyrek limonun suyunu sıkıp limonu da tencereye atıp biraz daha kaynatmaya devam edin. Hafif yoğunlaşınca ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
-Hamur malzemelerini karıştırın, unu azar azar ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur yapın.
-Çok hafif yağlanmış tepsiye hamurdan yumurtadan küçük parçalar koparıp yuvarlayarak koyun. Elinizle hafif bastırıp yassıltın.
-Önceden ısıtılmış 180 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.
-Tatlıları fırından çıkarıp 5 dakika ilk sıcaklığının çıkması için bekleyin. Şerbeti kepçeyle her tatlının üzerine iyice yedirerek dökün. (Ben tatlıları biraz irice yapınca, piştikten sonra fırın tepsisinden daha küçük bir borcama koyup şerbetin yüksek kalmasını sağladım)
-Soğuyunca üzerini istediğiniz gibi süsleyin veya sade şekilde servis yapın.


Şip-şak tatlınız hazır :) Afiyetler olsun..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails