7 Mart 2010 Pazar

Artan Kek Bonbonları

   Herkese iyi pazarlar, bu bonbonları bugün koyup yarın başlayacak olan yeni haftamıza da renkli renkli girelim, ziyaretleriyle beni morallendiren, güzel yorumlarını eksik etmeyen ve destek olan tüm dostlarıma küçük bir hediyem olsun istedim :)
   Fazla gelen, yenmeyip artan kekleri değerlendirmenin çok güzel bir yolu bu bonbonlar. Hem yapımı çok kolay hem de çok şık birer ikramlıklar. Kardeşlerimin ise favori tatlısı :) Ben kekler arttığı zaman poşetleyip buzluğa koyuyorum, ya da pişip soğuyunca bir kısmını daha sonra yemek üzere dağılmaması için plastik saklama kaplarına koyup saklıyorum. Çözülüp oda sıcaklığına gelince tazecik kek tadında oluyor, tatlı krizlerine bire bir geliyor :) Ama ben bir tane bile yemedim, çok kararlıyım diyeti bozmak yok :)
   Bu bonbonların malzemelerini göz kararı ayarladım, siz de elinizde ne kadar kekiniz varsa ona göre miktarları ayarlarsınız. Kısaca şöyle yaptım:
-Buzluktan çıkardığım kekleri robottan geçirip un haline getirdim.
-Küçük bir tencerede 2 yemek kaşığı tereyağını eritip çekilmiş keki yağa ekledim, 2 yemek kaşığı da kakao ekleyip ve iyice karıştırdım.
-Karışıma azar azar süt ekleyerek kaşıkla karıştırmaya devam ettim. Kek sütü çektikçe biraz daha ekledim, koyu bir bulamaç halinde iken süt eklemeyi bıraktım. Yaklaşık 1 su bardağı süt kullandım.
-Daha önce yaptıklarıma çikolata da eklemiştim ama evdeki Afia çikolata stoğum tükendiğinden bu sefer eklemedim, siz ekleyebilirsiniz daha güzel oluyor.
-Tencereyi biraz soğumaya bıraktım, sonra buzdolabına koydum yarım saat kadar beklettim. Daha sonra çıkarıp küçük toplar yuvarladım ve değişik malzemelere buladım.
-Ben toz yeşil fıstık, hindistan cevizi, kavrulmuş fındık kırığı ve kakaoya buladım, siz değişik malzemeler de kullanabilirsiniz.
   Bazılarını küçük boy muffin kağıtlarına koydum, misafirler için böylesi çok daha şirin oluyor.
   Sağlıklı keyifli bir hafta dilerim, afiyetle kalın...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails