31 Aralık 2009 Perşembe

Ev Yapımı TopTop-Kekler

  Afia Gıda'nın ürünlerinden temin edebildiğim zamanlarda çikolatayla hasret gideriyorum :) Afia Gıda, Türkiye'de, ürünlerinin tüm içeriğini sağlığa uygunluk ve helal sertifikalarıyla sunarak hizmet eden bir firma. Ürünlerinde kullandıkları yardımcı maddelerin çoğunu Malezya'dan helal sertifikalı olarak alıyorlar, Malezya dışından olanların da sertifikaları web sayfalarında mevcut. Ancak her markette ürünleri henüz bulunmuyor, belli satış noktalarından (sitede belirtilmiş) edinebiliyorsunuz. Ben de bu sefer elime geçen bir miktar sürülebilir çikolata (kakaolu fındık kreması) ile çikolatalı muffin yapmak istedim. İlk denemem çok başarılı değildi, çünkü çikolatayı muffinin ortasına nasıl koymam gerektiğini tam olarak bilmiyordum. Gül ablacım sağolsun pek bir güzel anlattı nelere dikkat etmem gerektiğini. Ben de Gül ablanın muhteşem muffin tariflerinden biriyle bir çikolatalı muffin denemesi daha yaptım.
   Hamur normalden biraz fazla oluyor (yaklaşık 25-30 muffin), ben de yarısını Malatya Pazarı'ndan aldığım kekler için hazırlanmış kuru meyve karışımı ile meyveli kek olarak yaptım. Her ikisi de çok sevildi, hatta evde yaptığım en güzel muffin ilan edildiler :) Flickr'a da fotoğraflarını koyunca tarifini soranlar çoğaldı. Gül ablaya tekrar teşekkür ederek şimdi onun tarifini sizlerle paylaşıyorum. İşte ev yapımı toptop keklerimiz :)

  Uzun süredir kullandığım Soft Bowl muffin kalıbı ile yaptığım bu muffinleri davet edildiğim SoftBowl kek etkinliğine (http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/) gönderiyorum.
  Malzemeler:
1 su bardağı şeker
3 yumurta
minicik tuz
1 paket vanilya
150 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 portakal kabuğu rendesi
1 portakalın suyu
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
3 su bardağı un
Ortası için: Afia Kakaolu Fındık Kreması


  Yapılışı:
*Şeker,vanilya,tuz,portakal kabuğu rendesi,yumurtalar 3 dk boyunca çırpılır.
* Tereyağ,sıvıyağ,portakal suyu eklenip çırpılır.
* Süt eklenip çırpılır.
* Un ve kabartma tozu elenip karışıma eklenip çırpılır (normal kek hamurundan koyu kıvamlı olacak).
* Muffin kalıbına 1 yemek kaşığı karışımdan konulur. Ortası çay kaşığı ile oyuk şeklinde açılır.
* Üzerine 1 tatlı kaşığı çikolata konur.Üzerine tekrar 1 yemek kaşığı karışımdan konulup üst kısım kapatılır. Dilediğiniz gibi süslenir (file badem kullandım, piştikten sonra toz fıstık serptim)
* Diğerlerinede aynı işlem uygulanıp 175 c de yaklaşık 25-30 dk pişirilir. (çok fazla pişkin olmasın)



  Hamurun bir kısmını meyve kurusu ile karıştırıp, yine SoftBowl -buz kalıbı olarak da kullandığım- mini muffin kalıbına önce biraz kavrulmuş fındık kırığı koyup üzerine muffin hamuru ve en üstüne birer yaban mersini koyarak pişirdim. Bu kalıpları ilk kullanım dışında yağlamadan kullanabildiğim ve temizlemesi çok kolay olduğu için çok seviyorum.
*Denemek isteyenler için notlar: -Tarifte 3 damla portakal esansı da vardı, ben kullanmadım. -Yaban mersinini en üste koyduğunuzda pişerken biraz kuruyor, 15 dk kadar ılık suda beklettikten sonra koyarsanız bu sorun olmayacaktır.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails