5 Aralık 2009 Cumartesi

Tırtıl Kurabiye


  Bu sevimli kurabiyeleri davet edildiğim 49. Porselen Demlik Çay Saati Blog Etkinliğine gönderiyorum. Ev sahibesi sevgili Alime: http://mutfaktasanat.blogspot.com
  Hepinizin bildiği bu kurabiye şeklini bir de Handenur'un sunumuyla izleyin istedim. Ziyaret edenlere teşekkürler, deneyeceklere afiyet olsun. Kesinlikle çok güzel bir kurabiye oluyor. Tarif portakalağacı'ndan. Malzemeler:
-250 gram tereyağı (oda sıcaklığında yumuşak)
-2 çay bardağı sıvı yağ
-3 çay bardağı pudra şekeri
-1 çay bardağı yoğurt
-aldığı kadar un
-arasına reçel/marmelat/bal vs (ben dalgınlıkla fazla pişirdiğim için koyu kıvamlı olan erik marmelatını kullandım zamk misali yapıştırdı :)
  Un dışındaki malzemeleri geniş bir kaba alıp iyice karıştırın. Unu azar azar yedirerek ekleyin. Yapışkanlık gider gitmez un eklemeyi bırakın -çok yumuşak bir hamur olacak- hamuru bir süre özleşene kadar yoğurun. Ben bu ölçüleri uyguladığımda çok fazla hamur elde ettim ve hamurun yarısını poşetleyip derin dondurucuya koydum. Yarısını da tırtıl uç takılmış krema torbasına koyup çok hafif yağlanmış tepsiye parmak boyutunda sıktım. Şekil için endişelenmeyin, ben de ilk yapacağım zaman nasıl tırtıklı hal alacağını anlayamamıştım ama o kendini buluyor merak etmeyin :) Önceden 175 dereceye ısıtılmış fırında üzeri çok hafif kızarana kadar (10 dakikayı bulmaz) pişirin. Fırından çıkarıp soğuttuktan sonra marmelatla iki parçayı tabanlarından yapıştırın.
  Dondurucuya koyduğum hamuru 1,5 ay kadar sonra gelen misafirler için hazırladım, sabah buzluktan çıkarıp oda sıcaklığında 2-3 saat beklettim, biraz yoğurup aynı şekilde krema torbasıyla şekillendirip pişirdim. İlk yaptığımdan daha çok beğenildiğini söyleyebilirim. Hamur ne kadar dinlenirse o kadar güzel oluyor tabii :)
  Sağlığınız için doyumluk değil, tadımlık yemeniz gerektiğini unutmayın :) Hepinize keyifli günler dilerim...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails